Följ min blogg med bloglovin

onsdag 29 september 2010

Onsdag



Detta är ett sånt inlägg som jag i förväg vet blir bra för att jag har gott om tid och inget som stör, fast jag ännu inte vet vad jag ska skriva.

Det är inte ofta jag använder bloggverktyget som finns i datorn, men kan ju testa det denna gången, ett tag var jag väldigt duktig på att blogga varje dag men man kan inte hitta uppslag varje dag att skriva om, i och för sig nu har hockeyn börjat och då kan jag skriva om det.

Så helt stoppad i sjön är jag inte.

Förra matchen som spelades den 27:e september i Malmö Arena vanns med 2-1, nu såg jag inte matchen live men jag som många andra följde den på Everysport, det var VM i Icing (kortfattat är det när pucken åker bakom den blå linjen på andra sidan isen och spelarna in är på den planhalvan), i varje fall blir det avblåst när det händer.

I förra matchen var det VM i utvisning så då föredrar jag icing istället, ishockey är ett lagspel och när någon spelare inte är bra vi kan säga i försvarsposition då måste det andra spelarna hjälpa till, spelaren kan ha andra platser på isen där den spelar bra.

Får man hjälp på med det man inte är säker på hjälper en att inte tvivla på det ställena där man är bra.

Nästa vecka är en viktig vecka kan man nog säga, den 5/10 alltså på tisdag då kommer ett NHL-lag på besök till världens finaste Arena och den 9/10 på lördag nästa vecka kommer Rögle på besök, kommer att bli spännande då jag hört att biljetterna är slutsålda!

Nu börjar jag få lite småbrådis men det fixar jag ska summera mitt inlägg som koncentrerade sig på hockeyn, heter ju trots allt purpleredhockey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar