Följ min blogg med bloglovin

onsdag 22 december 2010

Det varje kvinna träffar på mens och värk!

Kryper inte efter medlidande men det tar timmar ibland innan man piggnar till...

Jag som brukar få någon slags värk (beror på helt när på dagen den kommer).
Men jag vet med mig att jag alltid har som ondast på morgonen om värken skulle komma.
Är jag då någon minut sen med att ta en Ibumetin så är det kört!

Timmar av kvidande och frossa väntar mer behöver man inte säga.

Det är som om magen är en papper man knycklar ihop.

Jag vet att det bara något man säger att det med att män alltid är väldigt sjuka när det har en liten förkylning.

Det är bara kvinnor som förstår allt detta med mens handlar om, okej nu har man haft det sååååå många gånger så det går på rutin men att behöva genomlida timmar av mensvärk är väldigt lidande.

Hade jag haft otur idag hade jag missat ett möte på AMS just på grund av dem sabla värken man har en gång i månaden.

Innan hade jag också ont i magen men det var för att jag hade ätit lite för många chokladfudge men får skylla mig själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar