Följ min blogg med bloglovin

onsdag 15 december 2010

Onsdag - Dag 29 – Mina ambitioner

Bild från SVT
Våra Vänners Liv hoppas så på en säsong 2

Serien går på SVT1 sista avsnittet nu på måndag klockan 20 men finns såklart på SVT Play.

Den handlar om 4 män som närmar sig 40

Olle, jobbar som lärare som får reda på att han har en njursjukdom som gör att han måste ta kontakt med sin far och samtidigt försöker han och hans fru bli gravida. - spelad av Shanti Roney.

David, är egen företagare och som träffar en kvinna på Mats bröllop, han är kär men det är mer invecklat än så, samtidigt som han träffar på sitt ex en dag Davids antikhandel är vänners naturliga plats att ses på spelad av Erik Johansson (han som spelade storbrorsan i Eva&Adam).

Pontus, jobbar på ett bokförlag och som i början av serien skiljer sig från sin fru som han har en dotter med, han träffar en annan och han gör karriär samtidigt... spelad av Jacob Ericksson.

Mats, gifter sig i första avsnittet, jobbar i början av serien på en tidning säger upp sig för att han bara får skriva om hundbajs mm och kommer tillbaka och då sitter han i sönder den nya kopiatorn och blir utslängd.
Försöker sig på en bokkarriär men slutar som fröken på Dagis spelad av Gustaf Hammarsten

Dagens tema är Mina ambitioner och det är väl att jag ska göra det jag trivs med och uppfylla en av alla mina drömmar.

Nu är där bara en dag kvar på mina teman :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar