Följ min blogg med bloglovin

fredag 20 maj 2011

Fredag - En favorit för att fira

Jag har kollat min bloggstatistik och ja det är bara glada miner så därför firar jag med en favorit.

Jag är ju hockeyfrälst och ja nu på våren så har man ju abstinens för att man inte får titta på hockey på så länge, tur finns Youtube :)

110419

Tisdag – Finns inget plåster men hockeyabstinens it is

Finns ingen riktig förklaring på varför hockeyabstinens uppkommer men det fallen det märkts av riktigt är när supportrar likt mig rabblar spelarna i huvudet och får upp sköna minnesbilder från lyckade matcher men även det matcher som kallas fadäser även supporterfasdäser.

Så klart kommer den underbare Kim Staal upp men även såna självklara snart ex-malmöspelare som Söderberg, Urbas och Hardt upp när man tänker på Malmö Redhawks men även nya förmågor i laget som jag inte lärt mig namnet på än.

Så klart kommer det bli tomt utan Markus Svenssons underbara segerdanser men han måste få pröva sina vingar precis som Carl Söderberg, och har inte riktigt koll på just nu vilka målvakter som ska vakta Malmökassen men hoppas på Fabian Sivnert för han var riktigt duktig i sista matchen

Supporterfadäsen jag tänker på är när en viss Carolin alltså jag typ var på en av mina första matcher i arenan, Malmö gjorde mål –> jag och alla andra reste oss –> Alla andra satte sig ner och tittade till stolen –> Carolin satte sig UTAN att titta och for rakt ner i golvet aj om svanskotan och Carolin mer röd i huvudet än det röda i Malmös tröjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar