Följ min blogg med bloglovin

lördag 7 maj 2011

Lördag - En häst

Åkte förbi Björkhaga ridskola utanför Örkelljunga innan idag när det bar av på roadtrip till underbara Kristianstad.

När jag åkte förbi tänkte jag väl inte så mycket så mer på vad hästarna där hette, Laprtitt Pysen Bellami (som hade astma), Zenta (sniglen i gänget), Isabella det lilla vilddjuret, sötnosen Krabat.

Men sen tänkte jag lite senare hur roligt det var att rida, hade en vän eller ja vi är fortfarande vänner men innan hon flyttade hade hon två hästar en Shetlandsponny och en fjording detta var för många många år sen. Hon bor i Sverige igen.

Men i alla fall, en gång när jag var hos henne så skrittade vi barbacka på varsin häst, jag på Mulle (fjordingen) för jag var längst.

Men minns hur vi gick skrittade på någon stig i skogen man känner sig ett med hästen utan sadel så ja, får jag chans att få sitta på en hästrygg igen så gör jag det gärna även om jag bara vågar skritta :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar