Följ min blogg med bloglovin

onsdag 4 maj 2011

Onsdag - Politiker går i kostym från Armani FAS3are har en stor familj att försörja

Ska försöka fatta mig kort vad gäller detta.
Jag kollade på Uppdrag granskning och det pratade om Fas 3, det personer som varit arbetslösa i flera år.

Jag förstår inte hur politikerna kan göra bestämmelser som gör att dessa personer bara kan slussa rundor dessa personer, men politiker kanske inte har bekanta som är vanliga Svenssons.

Många av det i Fas 3 har en familj att försörja hos huslån att betala, och hur översta chefen för Arbetsförmedlingen inte har koll på undersökningar som gjorts.

Att Fas 3 personer ska sysselsätta sig med jobb som inte liknar jobb men det finns det som sysselsätts med jobb som är som vanliga jobb bara att det har mindre betalat.
Är det inte bättre att det anställs då?

Vi är olika och tur är väl det och alla har olika möjlighet/svårighet att få jobb.

Jag gillar inte att prata jobb på detta sättet så, klart att jag vill ha jobb men blir upprörd när man hör om det som är runt 55 som redan gett upp hoppet att få ett jobb innan pension.

Har inget jobbet men proffs på att blogg om de sjuka regler Sveriges regering har, demokrati borde har mer inverkan än att Vi får vara med att välja block.

Tycker att det utskottet som har hand om näringsliv och arbetsmarknad ska göra en kartläggning av det arbetslösa.

Vet inte hur men på något sätt få någon ordning på systemet, hur fungerade på 70-talet så klart Sverige blomstrade så detta var inget problem då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar