Följ min blogg med bloglovin

tisdag 17 maj 2011

Tisdag - Första favoriten

Jag tänkte på min fläck jag har i hårbotten som jag bara ser ibland och hur verkligen olika vi är.

110307

Måndag – Vår identitet sitter i leverfläckarna

Tänkte inte på det i lördags men idag när jag såg mig i speglen kom tanken upp igen.

Våra leverfläckar och prickar är som ett id för oss, för ingen har likadana som en själv och inte på samma plats.

Visst vissa fläckar är inte bra att men dem som är ofarliga är lite charmiga tycker jag, själv har jag två i mitt ansikte som är mer synliga än andra, men vissa fläckar är så små så det knappt märks.

Finns även det fläckar man glömmer bort, som jag till exempel jag har en i hårbotten, hade jag varit kille hade antagligen inte haft lika mycket hår som nu och då hade man sett den

Så det är när jag kliar mig eller dra fingrarna genom jag kommer ihåg att titta till den för med en mamma som jobbar på Hudmottagningen kommer man på att titta till sina prickor och fläckor som den ena hudläkaren kallar dem.

Det finns de som knappt har en enda men andra kan ha jättemånga, den lite lebbiga varianten av prickar och fläckar är de som står ut lite

Jag tror även att fläckar förändras ju äldre man blir, såklart vissa utvecklas tyvärr till hudcancer men det ofarliga fläckarna förändras med, för jag hade en prick på anklen när jag var liten och nu syns den knappt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar