Följ min blogg med bloglovin

måndag 4 juli 2011

Måndag - Har hunnit med en del

Idag har jag haft en del att göra, jag vaknade till vid åtta och målade en liten en enkel tavla eller ja tvådelad kan man säga.

Har även städat i min lilla lägenhet och bakat underbara små megalätta kakor brysselkakor egentligen ska det vara några millimeter tjocka men jag gjorde en annan variant.

Brysselkakor

2 tsk vaniljsocker tillsätts i degen.

4 - 4,5 dl vetemjöl
1 dl strösocker
200 g smör eller margarin

Grädda i 175-200 grader ca 10 min.

Blanda ner all i en bunke och rulla till längder ska stå i kyla så rullarna blir hårda och är lättare att skära.

Har fortsatt skriva på min bok och jag ångrar att jag började skriva skrivstil när jag skrev förhand mycket kluriga att läsa själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar