Följ min blogg med bloglovin

onsdag 6 juli 2011

Onsdag - Agnes

Ett kelet energiknippe, och proffs på att skrämma mig.
Agnes är en liten blandning av både shih-tzu, malteser och något till jag inte kan stava till.

Väldigt kelen krabat som är allergi vänlig och har sina små ljud för sig, som sagt två gånger har hon verkligen skrämt mig den lilla rymlingen.

Ena gången sprang hon över vägen när jag hade tjejfest Martina min vän som är Agnes matte lyckades locka över henne igen, alla blev välbehållna.

Andra gången, hade jag inte Martina till hjälp, skulle passa henne när Martina skulle ner på Mellbystrandskalaset.

Agnes utan koppel hoppar ner på trallegolvet springer till garagehörnan och fortsätter springa till mitten av gårdsplanen.
Stannar till.. nu är jag skiträdd! då springer hon genom vår avenbokhäck som är avgränsare till grannen, hör att bilen är igång SHIT!
Lugnas nästa sekund av grannen "Här kom en hund!" puh vad gör inte Agnes när hon lagt sig ner nästan precis framför min granne som pratar telefon vid bilen.
Jo lägger sig på rygg och vill bli kelad tossiga vovva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar