Följ min blogg med bloglovin

onsdag 21 september 2011

Torsdag - Livet förändras

För fem veckor sedan idag, jobbade jag på mitt sommarjobb som fastighetsskötare, ett väldigt roligt jobb.
Den torsdagen började vid 10 för att jag var på vårdcentralen och tog blodprov.

På jobbet rullade på som vanligt vi körde ett lass gamla stolar och bänkar till tippen och tror vi bytte lysrör med.

Vi var klara i bra tid när det var dags för fika, jag tog fram min Proviva..
Då telefonen ringer, jag måste akut till Halmstad för att få reda på svaren på proverna.
Vi blir skickad till fel avdelning och får gå genom akuten, jag blir inlagd.

Jag blir visad till ett litet rum, där jag får byta mina fräcka arbetsbyxor till mjukisbyxor.

Dagen efter gör det benmärgsprov, senare på dagen får vi beskedet..
Jag förstår inte förrens i Lund att jag har leukemi.

Det första dagarna eller veckorna har jag inte många minnen av såklart minns jag titthålsoperationen, huvudvärken och illamående.

Men även roliga saker hämtmaten och när Linda från hockeyn kom med en signerad tröja från Malmös A-lag.
Alla andra besök från familj, bondlurken min och vänner.

Dagarna jag mått bra har det känts bra, men såklart emellanåt har man tänkt mycket.

Men jag mår bättre och bättre och att ha matlust igen är underbart.

Det är en lång tid jag har framför mig med behandlingar, men jag har ett oerhört stöd från många.

Inte minst min älskade familj som jag älskar mest av allt.

Min älskade pojkvän Christoffer är också en riktig stötta.

Alla mina vänner är också guldvärda.

Detta blev inget roligt inlägg men kändes nödvändigt, känns skönt att ha skrivit det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar