Följ min blogg med bloglovin

tisdag 25 oktober 2011

Tisdag - Spotify och sommarminne

Idag har jag hittat mig till verandan alltså det är inomhus, men detta partiet har stor fönster :P
Jag har även tagit mig tiden att installera Spotify på den lilla datorn, OJ! vilka minnen som kommer tillbaka när man hör musik från tider när man satt i skolsalen till månader innan sjukdomen.
I våras satt jag ofta på bibblan i Halmstad, hade lite grejer att göra i en kurs jag gick men även för att komma bort lite när jag jobbade på min "bok" Ophelia.
Ska försöka lägga upp den på någon sajt.

Just nu hör jag Kung-Fu fighting.. Vilka minnen från tjejfesten man hade i somras, ja jag blir lite rolig med alkohol i kroppen.
Men även när jag var hos Antina en gång var det jag som höll i showandet jag fick med mig Malin och Annika.. Men till sist var det nog att det skrattade åt mig än med mig ;)
Men den bjuder på.

Ett starkt minne från sommaren är den 2 juli när det var Mellbystrandskalaset, jag tänkte ha en gul tröja på mig för att göra reklam för min 12kmstrandblogg, nja strandbaggarna var också på hugget.. efter min gula tröja.
Jag och Christoffer satt hemma och tog det lugnt på eftermiddagen när Martina kom på besök.
Hon hade Agnes med sig (hennes hund busig shih-tzu blandning)så jag och Christoffer erbjöd att passa henne så länge.
Hon låg utan koppel i soffan utan mellan mig och Stoffe, NEJ vips var hon vid husgaveln, jag fick halvt panik och sprang efter henne barfota.
Hon springer.. jag springer efter hon stannar i mitten på gårdsplanen, hon tar som tur inte språnget ut på vägen utan genom avenbokenhäcken in till grannen.
Som har bilen igång! Hade jag inte hört att han stod utanför och pratade telefon så hade jag bankat allt jag kunde i skåpbilen.
Istället säger han - Oj här kom en hund.
När jag kommer in på gården för att hämta henne lägger hon sig på rygg och vill bli kelad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar