Följ min blogg med bloglovin

söndag 27 november 2011

Söndag - Drömmar

Har som sagt haft problem den senaste tiden att komma på vad jag ska skriva, okej jag skriver om sjukdomen i sinom tid då det händer nya saker i mitt sjukdomsskede.

Som till exempel när jag fick reda på min senaste värde, en väldig lättnad att höra att min värden ligger inom ramen för vad det ska ligga, förutom blodvärdet men det är förståeligt.

Drömmar? Jo alltså man börjar komma upp i den åldern där man vill ha sitt eget, som jag hade när jag pluggade i Malmö, men nu är det försteåligt att jag faktiskt bor hemma hos mamsen och papsen.

Som sagt sitt eget, antingen lägenhet eller hus och då kommer jag och tänka på stugan vi hade innan vi flyttade in i det hus vi bor nu.

Men den stugan innan var precis lagom men det är detta huset med bara lite olika planlösning, och ja drömma ska man inte minst när man är sjuk, drömmarna är bränslet som får mig att fungera, utan drömmar skulle jag bara kämpa för överlevnad.
Det gör jag nu med självklart men med drömmar har jag något jag kan förverkliga när jag friskförklaras, jag tror till exempel att jag kommer ha lättare för att prata inför folk.
Så många sjuksystrar och läkare man träffat och pratat med under denna tiden.

Jag kommer våga mer och ta för mig mera av livet så är det bara.
Även om jag nu är rädd och orolig så känns det som att jag frisknar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar