Följ min blogg med bloglovin

lördag 10 december 2011

Lördag - Svenskan

Nu ska jag ta mig an en sådan där mysig krönika jag brukade skriva då och då innan jag blev sjuk men nu med i alla fall en om SAAB.
Då börjar jag, är Ni beredda?

Igår när jag och Stoffe skulle sova började jag prata om det svenska språket att det är väldigt svårt för den som ska lära sig det.
Som kort(liten) och kort(fotografi) eller såg(verktyg) eller såg(se något), jag skulle nog gå bananas om jag skulle vara annan språkig och skulle läsa sva enska.
Svenskan är som tyskan fast utan femtielva olika varianter och regler för om det ska var der, die eller das.

Svenskan är också ett fint språk och med alla olika dialekter blir det extra fint, vacker är ett fint ord.

Vill verkligen skriva fler sådana här krönikor för det är en del av mig, Carolin krönikor borde samlas på bok ;)
Vem betalar förlaget?

Skulle kunna skriva sjuksköterskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar