Följ min blogg med bloglovin

måndag 12 december 2011

Måndag - Min farmor

Jag och pappa hamnade efter ambulans på väg till Laholm och provtagning.
Det jag kom och tänka på då var en gång min farmor skulle följa med till vår gamla stuga vår eller höstfika.
På väg ut till Mellbystrand (vi bodde i Hishult), farmor satt fram.
Men plötsligt blir farmor helt tyst i framsätet och jag blir jätterädd.
Hon kvicknar till när vi stannar till på en P-ficka och får åka med ambulansen.
Den gången skrämde hon mig, men jag har skrämt farmor med dock inte lika allvarligt.

Vid gympasalen i Hishult finns där ett dike på ena sidan kan man säga.
Har för mig att jag cyklade där en gång när farmor såg, och där kom en annan i full fart från andra hållet som jag inte såg.

Saknar min älskade farmor Lisa, vi var verkligen bästa vänner.
Hade hon levt nu hade säkert nypt mig i kinden och sagt:"Detta klarar du".
Något jag saknar med julen är farmors saftsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar