Följ min blogg med bloglovin

tisdag 13 december 2011

Tisdag - Behandling och positivenergi

Oj oj oj, idag blir det bloggmaraton jag har inte varit med om så mycket men ändå småsaker värda att ta upp.
Har varit i Halmstad på första cellgiftbehandling och ja sängarna ÄR mjukare än i Lund, det har även en smart grej på droppställningen.
Hade jag varit ett grafiskt underbarn hade jag gjort en skiss i Photoshop, men kan testa såhär.

JAG --(Slang)--> KRANAR --(Slang) --> DROPPÅSE

Alltså, där var en slang mellan mig och det här tre kranarna och en slang mellan kranarna och dropppåsen, så sköterskan kunde i lugn och ro koppla av och på droppet och spruta in vätska istället för att hänga över mig.
Tänk om det kunde haft det i Lund, men det hade inte Remove, en slags våtservett för att lösa upp plåster.

Det blev nuggets på "mackedonkan", käkade 8 bitar och hade disco i bilen! ;)

Väl hemma blev det besök av tre brudar en av dem lite håriga än andra nämligen Martina och Agnes (Martinas hund) och min syster Sara.
Så härligt att se när Sara och Agnes leka arga leken och när pappa kallar på Agnes som en katt, hundar som umgås med katter brukar komma om man "kiss-kissar" på dem, jag vet det låter absurt men ni fattar hoppas jag *blinkar frenetiskt med ögonen* ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar