Följ min blogg med bloglovin

fredag 30 november 2012

Fredag - Ta fram orden, formulera dem och skriv ner dem

Idag har varit ganska lugn, lite julkortsfix och armbandspärlning  och snart är det hockey.
Har haft besök av Johnny och sen var jag på besök hos min ena moster.

Efter förra inlägget så blev jag halvt uttömd på formuleringar, och jag ska verkligen inte tjata om att jag tycker det är häftigt att man liksom utan något kan ha fantasi till att skriva om det ena och andra och sen även ha kapacitet kvar för att umgås och vara trevlig och dessutom skriva någon berättelse då och då.
Nej, jag vet att sitta i ett rum - ensam och blogga är ju inte det bästa alternativet om man vill vara social.
Men se det som om jag är en lastbil eller traktor som har skräp på lasten, man måste tömma ibland annars svämmar det över.
Nej, jag ser inte mina funderingar som skräp men måste dra en liknelse någonstans och eftersom här har kört förbi en fin John Deere med röttter och säkert stammar så har väl det ROTat sig i mitt huvud.

Ni lite äldre har säkert hört talas om verkmästaren i magen, en figur Magnus Härenstam spelar om en man som jobbar i magen på en mannen som dricker fesljummen Koskenkorva.
Jag skulle inte vilja jobba i min hjärna, då skulle jag ha ett fett OB-tillägg jag tänker på dagen och drömmer på natten ofta så ja på detta stället är man inte arbetslös.

Många som följer min blogg kanske vill veta om mitt mående och som Ni ser så mår jag ganska bra eftersom jag har flyt med mina finurliga texter, lite som Björn Ranelid men jag är inte så invecklad av mig som den mannen.

Men nu får Ni ursäkta, denna fröken ska kolla på lite hockey nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar