Följ min blogg med bloglovin

måndag 12 november 2012

Måndag - Vecka 2

Idag är det måndag och jag är på sjukhus fortfarande, kan väl se det som träningsläger inför transplantationen då lär jag vara här ett antal veckor.
Jag känner mig ganska pigg men trombocyterna gör att blodet fortfarande strilar från en kvinnodel, men när värdet ökar ska förhoppningsvis flödet minska, jag känner mig som en kran som är löst spänd... dripp dropp dripp dropp ah skämt och sido snart borde det lugna sig.

Jag är så tacksam för att personalen vågar få näst intill skrattattacker i våran (patienternas) närvaro, nu var det bara jag  och en medpatient och två sköterskor, den ena av dem gästspelade som undersköterska och hon och jag la av varsitt garv när medpatienten uttryckte sig roligt om sin venport, man behöver få skratta av sig ibland.

Gissar att det är några som kollar på Så mycket bättre, vissa av tolkningar har fastnat hos mig.
Förstår inte varför jag inte lyssnat på Miss Li innan, hennes låtar och röst är rätt så underbar.
Fast jag är inte så mycket för Wrethammars tolkningar men sen är jag inte så jazzig, tänk om hon väljer att sjunga Jag mår illa när det är Ugglas dag, den i jazzversion är nog något för kyrkråttorna som bor under Skellefteå kyrka, okej nu har jag ingen fakta på detta men i huvudet lät det otroligt bra.

Har haft besök av mamma och pappa idag alltid lika skönt när det kommer, man lugnar ner sig några hekto.

Den där lilla primadonnan är jag, ack så söt man kunde vara :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar