Följ min blogg med bloglovin

torsdag 29 november 2012

Torsdag - Det hände mig

När man blir drabbad av något allvarligt kan vara sjukdom eller inbrott med mera, då tänker man:
Nej, detta händer inte mig.
Men mitt öde blev precis tvärt emot, det hände mig.
Två gånger om kan man säga med, först den chocken över att det var cancer som hade tagit på mig, den andra
är först när läkaren berättade att det hittade något avvikande i ryggmärgen, det behövde inte vara återfall men det var det de var. Jag har en sån förbannad tur, eller vad säger ni? Frågan ska läsas med ironi.
Men att min syster kunde passa som donator är som att dra en vinstlott.

I dagarna har det varit mycket prat om narkolepsi, eller det barnen som fick svininfluensasprutan och drabbades då av narkolepsi.
Med den sjukdomen är man kroniskt trött på dagen men kan inte sova på natten, och vid starka känslor tappar man typ kraften i kroppen, om man skrattar så blir svagare i kroppen.

Som någon så på Aktuellt igår, det kommer stå med i historieböckerna bredvid den katastrofen som hände med de födda på 60-talet som föddes utan armar och ben, neurosedyn hette det nog.
Om jag fått något fel kommentera gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar