Följ min blogg med bloglovin

måndag 10 december 2012

Måndag - Nobel

Idag har varit en lugn dag med julklappsinslagning och julkortsskrivande, ja jag trodde att jag var klar med julkorten men vi kom på några till som skulle bli glada av ett litet julkort.

Det är två veckor till julafton idag, jag har då nästan precis blivit transplanterad och får hålla tummarna att jag får må bra då.
När jag nästa år kommer tillbaka med pigghet så ska här tränas, har varit så sugen på att träna men har inte kunnat för att mina värden har varit så bra, svett från andra människor känns inte så hälsosamt.

Även haft Johnny på fika alltid trevligt såklart han håller ju på Redhawks.

Kollar på Nobelsändningen och som sagt blev inte bjuden i år heller men i alla fall det är så roligt att kolla på kvinnornas klänningar, kungligheterna och politikerna har alltid något extra men det mer anonyma gästerna är också värda att titta på, SVT1 intervjuade en kvinna vid namn Anna Falk vad hon sysslar med har jag inte riktigt klurat ut, men hon har en fin röd klänning och enkel frisyr mycket stilitgt!
Vid min studentbal var jag också enkelt klädd, korkskruvar i håret.
Nej, inte riktiga då men sådana lockar kallas så, och så hade jag en enkel rosa klänning.

Hittade en rolig grej på Facebook:
Att förlora sin Kraft är som att genomgå alla 
"De 7 dvärgarna"

Först blir man TRÖTTER - man orkar ingenting, 
ingenting spelar någon roll.

Sen blir man BLYGER - orkar inte träffa människor.
Sen blir man BUTTER - ledsen, dämpad & arg.
Sen blir man TOKER - står inte ut med någonting,
man tror man blivit tokig.
Sen blir man PROSIT - immunförsvaret har sänkts.
Sen blir man KLOKER - man börjar omvärdera livet,
man ser livets mening igen.
Och slutligen blir man GLADER - man blir stark - man
vågar säga nej & man känner glädje igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar