Följ min blogg med bloglovin

måndag 17 december 2012

Måndag - Strålande

Idag har jag varit på första strålnings behandlingen, det var ganska okej med tanke på att sprutstick i ryggen är ju lite värre faktiskt, och personalen på Strålenheten är trevliga.
Har att skriva att när jag var där förra veckan hade en av sköterskorna en fläta som var fäst med en tyg tofs, inget ont men det var längesen man såg något sånt.
Att ligga stilla någon minut är inte så jobbigt men när maskinerna krånglar är det lite jobbigt, för de röntgar först för att se så skydden för lungorna sitter som det ska.
Jag trodde dem var lika stora som mina lungor men de är ju pyttesmå, som typ på en nyfödd.
Men bristen jag ligger på är en bit ifrån.
Så jag kanske får strålande idéer i framtiden.

Har haft mina små oroproblem, vet inte fall det är cellgifterna eller min oförmåga att slappna av.

Ska fråga fall jag får ta kort på formen jag ligger i, annars får jag googla en bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar