Följ min blogg med bloglovin

onsdag 12 december 2012

Onsdag - Strålande

Vilken dag alltså, värsta gymnastiken.
Har varit på Strålenheten mest hela dagen, jag ska få strålbehandling innan transplantationen med.
Idag var jag där nere för att det skulle göra en form jag ska ligga i medan jag strålas, ni kan tänka er typ en sackosäck med frigolitbitar, det formar detta jag ska ligga i med luft i sen när det format den klart suger det ur luften så den blir stel.
Det liknar gips och den här formen ligger på en brits som är väldigt svårt att krypa ner i, efter sista tillfället lär det gå som en dans.

Sen var jag nere där i eftermiddags för att det skulle röntga mig, jag kommer ha skydd för lungorna när jag strålas, som kallas blyskydd har jag för mig kvinnan som pratade med mig talade ganska skånsk skånska, så det lät som blöjskydd.

Har också pratat med kuratorn, och nu kollar jag ikapp lite Hem till gården från innan idag.

Imorgon väntar CVK inläggning igen, ett medel jag ska få kan typ bara ges i min ena infart, slangen det tar prover i.

Lilla pippin åh vad jag älskar zoomen på min kamera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar