Följ min blogg med bloglovin

torsdag 17 januari 2013

Torsdag - 17 januari 1997

Året efter köpte vi en bil men året innan 1997 så hände något såklart med mig inblandad.
Har säkert skrivit om det varje år men den 17 januari 1997 är inte i klass med 19 augusti 2011, det som hände 1997 är bara en piss i Mississippi i jämförelse.
Men det som hände 1997 har satt sina spår, i form av att jag gick byta ut tanden mot en titanskruv med protes på 9 år senare.
Denna morgonen 17 januari fanns där en hal backe att åka kana på, jag åkte ner och ställde mig upp.
Antingen blev jag på åkt som kan vara lätt med många som åkte kanske, sen kan jag ha trillat av mig själv.
Har för mig att det blev en stor pöl blod men ändå hittade en skolkamrat tanden i sörjan.
Sen blev det att åka med vaktmästare Roland och fröken Marianne till Knärefd och limma fast tanden igen hos tandläkaren med Karlsson Klister.

Fram till sommaren 2006 hade jag min riktiga tand men den skulle inte hållt i evighet, så det tog väck tanden och satte i en titanskruv.
En rolig sak som hände var att innan det kunde ta på protesen på skruven hade jag en tandställning med en tand på, för att slippa visa min glugg.
Men en morgon när jag skulle sälja jordgubbar kände jag med tungan i munnen och gluggen var tom så fick säga till dem jag åkte med.

Vi får nog vända, jag har glömt min tand , det var lite roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar