Följ min blogg med bloglovin

lördag 9 februari 2013

Lördag - Förflutna

Kanske låter som en dyster rubrik men ska "dyka" in i min externa hårddisk med bilder från min kamera och se fall jag hittar några roliga bilder, man kan alltid hitta något.

Idag är jag piggare än igår, men det visste jag innan att min ork och humör kommer svänga en del, jag återhämtar mig fortfarande.

Något jag funderat på är signalknapparna på salarna, det är viss skillnad på dem idag och dem som kanske är orginal.
På den avdelningen jag mest varit på är ju säkert original för de är så slitna på vissa salar medans på avdelning 3 som är ganska ny renoverad är det nytt och fräscht, men och andra sidan piper det hela tiden där.
På avdelning 4 får personalen trycka in närvarande för att se om det är någon som larmar på ett annat rum, men gissar att anledningen till att det inte gör det på nyare ställen är väl att minska risken för falska storlarm.
Ni förstår när närvarande är intryckt och vi säger att sköterskan glömmer trycka bort det då blir det storlarm om patienten trycker på signalknappen.

Detta är sådant man observerar som patient, oftast är storlarmen falsklarm men det går en liten kall kår genom en när man hör det, det kan vara äkta med, all personalen kommer rusande när det hör storlarmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar