Följ min blogg med bloglovin

lördag 23 februari 2013

Lördag - Liten roadtrip och lite annat

Eller nja kanske inte roadtrip men en runda med bilen, jag och pappa var först på tippen där jag märkt att det gjort om sedan jag jobbade på kommunen.
En rolig grej med det sommarjobbet var att när vi var och slängde skräp där så trodde det andra tippen besökarna att vi jobbade där, vi hade ju likadana kläder som dem.
Lite som sopgubbarna och reseledarna i Snowroller (Sällskapsresan i fjällen).

Sen var på Gränsbygden och inom och hämtade gravlyktan i morgon är det 12 år sedan farfar gick bort, min fina grönsaksodlande farfar eller om nu kål är en grönsak äh dem hade trädgårdsland i alla fall.
På tal om farmor och farfar och Gränsbygden så har jag för mig att jag försvann en gång när jag var med dem där, men jag stod bara och sorterade spik, jag kan ha drömt med men skulle inte förvåna mig att det hänt så busig som jag var. Hihi.

Väl hemma blev det smörgåsrån och lite melodikryss sen blev det en väl förtjänt tupplur i soffan alltid lika skönt.

Nu ser man lite hår men det är inte mycket men visst känner jag det allt och min fina eller rättelse EN av mina fina malmötröjor, det vann borta igår men tyvärr är nog play off chanserna lite väl långt borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar