Följ min blogg med bloglovin

onsdag 27 februari 2013

Onsdag - Dator-Nissa (Ninni)


Jag kallades Ninni när jag var liten.
Som omväxlingsskull sitter jag vid familjens "stora" dator, alltså den är staionär inte någon betongklump från 1997, tur att inte skärmarna är stora som små tjock-tvs tog ju upp hela skrivbordet, har föresten för mig att jag byggde en "stationär" dator i papp när jag var yngre där skärmen var en sådan där tjockisskärm (ja jag var liten på den tiden när det fanns, eller inte liten (men 11-12) den var byggd av mjölkpaket, då satt jag och såg fundersam ut med hakan i handen.

Nu sitter jag också så men nu sitter jag vid en riktig dator istället.
Det var som ödet redan bestämt vid den ringa ålder cirka 10 år att jag skulle få intresse för att sitta vid en dator och jobba, jag kan inte säga att jag är född framför datorskärmen så som man säger att chaufförer eller andra som älskar att köra bil är födda bakom ratten.
Datorer fanns knappt när jag föddes, eller jo det fanns nog men det hade spritt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar