Följ min blogg med bloglovin

onsdag 27 februari 2013

Onsdag - Taxi


Idag har jag varit på min veckokontroll och jag hade rätt i att det var kortisonet som gjort att jag ätit mindre så nu tar jag lite till igen.
Idag slapp jag vänta i evigheter när jag skulle hem och jag såg taxin jag åkte med ner så då tänkte Carolin att aha det blir samma chaffis som på resan ner.

För en gångs skull var det en kvinnlig chaufför eller ja på vägen hem förra gången var
det också det men kvinnliga taxichaffisar är ovanligt.
Vanligtvis så kommer ett samtal igång när passageraren börjar prata men i faktiskt vissa fall
börjar chauffören prata och kvinnan jag åkte med idag var av den sorten.
Vet inte hur hon hade räknat ut det men hon frågade vad för sorts cancer jag hade (hon frågade hur ofta jag var nere så hon kanske räknade ut på det sättet) och då berättade hon att hon haft bröstcancer så det blev lite prat om det, eller ja hon frågade och jag  berättade och sen berättade hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar