Följ min blogg med bloglovin

lördag 9 mars 2013

Lördag - Att skriva för hand

När jag städade en garderob häromdagen hittade jag en noteringssbok med bara ett använt blad och passar perfekt i innerfickan på min jacka.
Så där kan jag skriva inlägg för hand innan jag skriver in dem i datorn, för bara för att man bloggar behöver inte det betyda att man skriver allt digitalt eller hur?

Visserligen går det fortare att skriva in det digitalt men inget når upp mot att känna bläcket forma ord på pappret och att bokstäver formar orden man vill ha ur sig, jag har skrivit om det innan men blir halvt exalterad när stavelserna i orden träffar så rätt så texten får betydelse för både mig och andra.
Ja, jag börjar låta som herr Ranelid men kanske lite mer lättläst.

Jag kan fortfarande facineras av det inlägg jag skrivit som har blivit så väl formulerade, vid det tillfällena har jag tänkt något som har fått gro en liten stund innan jag fått ner det på papper eller i datorn dessa vissa stunder är jag i mitt esse inne i min tankebubbla och efter kan jag läsa vad jag skrivit och verkligen förundras att oh shit är det verkligen jag som skrivit detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar