Följ min blogg med bloglovin

fredag 29 mars 2013

Lördag - Piggare påsk

Förra året gick jag också på kortison vid påsk men en annan sort och sen var jag nog inte helt hundra heller för kommer ihåg att på dagen var jag rätt trött, kommer inte ihåg hur det var på kvällen.
Men denna påsken känns det bättre, efter torsdag har jag svar på hur det verkligen har gått med allt för då ska det ta benmärgsprov på mig.
Som jag skrev häromdagen är det precis som att hjärnan stänger av ibland och det första veckorna jag var sjuk tog det benmärgsprov och stack mig i ryggen ofta men då hade jag inget lugnande innan.
Men nu när jag är piggare behöver jag det och det är inte så konstigt, det är verkligen inget trevligt.

Alltså när man är mitt i baket innan 10 känner man sig ganska duktig, för jag hade både hunnit duscha och äta frukost, baka och cykla min runda till lite efter middag idag.
Men idag var det minsann kallt och cykla, innan i veckan har ju bjudit på sol.
I eftermiddag går verkligen en gammal goding till film på TV, nämligen Lejonkungen 16:30 på SVT1 och Barnkanalen, på ettan är det engelska och dubbad till svenska på Barnkanalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar