Följ min blogg med bloglovin

måndag 11 mars 2013

Måndag - Sol och vår

Idag har jag varit flitig lite kontor lite hushållsfix och bak förstås, till en början var inte promenaden kall men eftersom min promenad går i en rektangel så träffar jag på kylan någon gång.
Har fått lite smått "dille" på nötcreme, jag gillar inte nötter men nötcreme gillar jag, jag gillar ketchup men inte tomater.

Vill ägna resten av detta inlägg till dem som ligger inlagda på sjukhuset, det kanske inte orkar gå ut men vårsolen skulle säkert göra dem gott.
Fick sms av en kvinna som legat inne på den avdelningen jag legat inne på, vet ej hur mycket permiss hon haft men hon har det senaste två veckorna inte mått så bra och varit gulisolerad, då man kan ha en smitta så får man inte gå ut på avdelningen men ut från avdelningen får man gå.
Håller tummarna för att hon blir bättre snart och kan gå ut och få lite solljus, jag vet själv hur kämpigt det var i julas och ta sig utanför dörrarna till sjukhuset.
Idag är det tre månader sedan jag blev inlagd och jag minns fortfarande ankomstsamtalet med sköterskan och det närmaste dagarna där efter.
Ibland vill man bara skrika ut sin aggression över det som plågat en men samtidigt är jag glad för att jag klarat av den långa uppförsbacke det var med alla biverkningar.
Tack vare att jag får kottison kan jag nu äta hyfsat normalt och det är jag glad för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar