Följ min blogg med bloglovin

onsdag 20 mars 2013

Onsdag - 3 månader

Vid den här tiden (12:00) för tre månader sen låg jag i en säng med en slang i venporten eller CVK:n kommer inte ihåg, jag fick min stamceller.
Dagen innan hade man skördat cirka 10 miljoner av dessa celler från min syster.

Jag fick medel mot illamående så jag blev trött, men jag vet att jag fick celler och en sköterska kontrollerade mitt blodtryck och den norske läkaren var också med.
Även mamma och min syster var med denna historiska dag.

Någon dag efter åt jag äggmackorna jag berättat om och det var nästan det sista jag åt innan biverkningarna slog till med full kraft och jag åt knappt på två månader.

Egentligen är ju 3 månader ganska lång tid men i mitt fall blev det väldigt mycket på den tiden, strålningen och transplantationen och biverkningarna på det som gjorde mycket med mig.
Just nu känns det som att man blir friskare hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar