Följ min blogg med bloglovin

onsdag 20 mars 2013

Onsdag - Denna dagen och kärt återseende

I vanliga fall brukar jag inte skriva här vad jag och kuratorn pratar om eller ja hon är inte kurator men typ terapeut men det är lättare att skriva kurator.

Jag har ju problem ibland och veta vad jag ska göra men så sa hon något smart att tänka på det små stegen, det är inte många veckor sedan jag testade potatisgratäng i liten skala efter typ två månader utan någon riktigt fast föda.

Samma kanske gäller när man ska göra saker hemma, även det små stegen räknas för visst man lärde sig krypa innan man kunde gå eller hur?
Överhuvudtaget ska jag nog inte tänka så mycket utan ta det som det kommer, alltså det jag vill säga är att det är kanske dags att börja lyssna på sig själv lite mer.
Visst är det härligt när man träffar på personer som tagit hand om en, visst jag hejar på undersköterskor ganska ofta när jag är i Lund.



Idag har även varit en dag med kära återseende :)
Visst jag hälsar ju på undersköterskor och annan personal som tagit hand om mig, men det finns en undersköterska som nästan kan man säga gjort "special" uppdrag åt mig, det var hon som fixade fram ägg så jag kunde få mackor med stekt ägg och det var nästan det sista jag åt innan biverkningarna slog till i julas.

Träffade henne innan jag skulle till kuratorn och hon tyckte mitt hår kändes som en pudel, en väldigt korthårig sådan i så fall.
Träffade även en medpatient som jag umgicks med en del det gånger vi varit inlagda samtidigt, som också gått igenom en stamcellstransplantation.
Hon såg pigg ut och det gläder mig och sen fick jag också reda på att gillar nötcréme kan det vara vår medecin som gör oss sugna på det?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar