Följ min blogg med bloglovin

söndag 10 mars 2013

Söndag - Omöjliga förpackningar

Hörde på ett radioprogram som just idag handlade om omöjliga förpackningar som till exempel olika matförpackningar eller paket med till exempel USB-minne.
Personer med reumatism har extra svårt att kunna nypa tag i flärpar men även friska personer kan ha svårigheter med det.
Då kom jag och tänka på vissa medecinförpackningar nu har inte jag så svårt som tur är men jag har tabletter som inte kan ligga i dosetten utan måste öppnas lite innan dem ska tas.
Men vissa gånger kan faktiskt jag också ha svårt att öppna dessa förpackningar.

Varför fokuserar inte tillverkarna mer tillgängligheten?
Inte bara att det kan vara svårt att få upp paketen så tappar man väldigt lätt humöret om man nu inte skulle få upp förpackningen.
Jag förstår att USB-minne och andra sådana saker ska vara svårt att ta men ibland är förpackningarna överdrivet svåra.
Hur tusan ska man få upp en paket med en sax om man inte har en sax?
Det kan bli farligt med, hårdplast som är klippt i kan få vassa kanter, har tillverkarna tänkt på det?
Det är ju inte alltid man har en stark karl till hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar