Följ min blogg med bloglovin

söndag 31 mars 2013

Söndag - Sista fikan

Nu har caféet i Hishult stängt, idag var det nämligen sista dagen och mycket folk var där idag så det är som det säger (Reimer och Marianne dem som äger caféet) att det slutade med flaggan i topp.
Vad passar inte bättre än att det fick strålande solsken på sista öppningsdagen och många gäster.
Såklart var där många ortsbor men även lite danskar fast Hishult är ganska mycket danskar så det är ju inte så konstigt.

Jag och Christoffer passade på att gå en promenad i Hishult och denna gången blev det Möllerundan där har man ju inte gått på evigheter men det var ganska likt sig.

Idag blev en lugn dag och jag planerar att morgondagen ska bli det med för sen har  jag en fullspäckad vecka framför mig.

Jag skrev att jag var piggare denna påsken men blev faktiskt lite trött igår men inte så konstigt när jag var uppe länge i fredags och hade kalas igår, man är ju inte 20 längre.

För att knyta an till det jag började med, caféet.
Det är verkligen en epok som går i graven, man var där ofta när man var liten och köpte BulleBulle och Rigi choklad.
Sen var man där på fredagarna och hämtade mejerivaror till farmor.

Bild lånad från momentoriet.wordpress.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar