Följ min blogg med bloglovin

tisdag 12 mars 2013

Tisdag - Ärenden i stora lilla staden

Idag har jag varit på utflykt på riktigt kan man säga jag har varit i Laholm en sväng, tog bussen för första gången på länge och varje gång det är första gången känns det underbart.
Hade ju faktiskt ärende i stan det vill säga fixa nytt batteri till min klocka så jag inte kommer försent, för innan har den enda klockan som gått rätt varit den på telefonen, armbandsuret hackade efter och det på surfplattan är också lite efter.

Man känner sig nästan bortskämd med det fina vädret så det blir en liten promenad till havet bara för det, det kommer bilder i morgon från fina soliga Laholm, som kan vara väldigt charmig liten stad när väl solen visar sig men det är väl som alla städer att när vädret är grådaskigt är det trist att vara där men då går man bara in på ett café, fast det gjorde jag i alla fall, det var jag värd.
Fick en glad överraskning när jag väl satte mig på Café Cecil den fruktansvärda tavlan är borta och ersatt av en Kirke Ralph målning, visst tavlan kanske var fin som satt där om jag inte hade stirrat på den det första fem veckorna på sjukhuset, då är det mycket bättre med en unik Kirke Ralph målning.
För ni som inte vet är Kirke Ralph en lokal konstnär som målar speciella saker som till exempel ett paraply vid ingången till en av frisörerna och toan på Café Cecil är en härlig björkskog, tror det är han som målat väggen på Sjöhästen på Maxi som föreställer stranden.
Bild kommer i morgon på ett litet konstverk han gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar