Följ min blogg med bloglovin

torsdag 28 mars 2013

Torsdag - När ung kvinna becomes tant

Alltså man är inte tant om man bakar men man känner sig väldigt kvinnlig när man bakar för det är oftast kvinnfolk som gör det.
Jag har alltså bakat idag, vaniljhjärtan och så blir det tigerkaka i morgon.
Skulle varit till min kusin idag men hela familjen var lite förkyld och får för mig att bassilusker från barn är värre än det från vuxna.

Så det blev en cykelrunda och besök på Maxi för att inhandla mjölk till baket.
Träffade då min ena moster och hennes man, träffade dem var för sig så när jag hejade på mosters man kände han först inte igen mig antagligen för att jag hade hår och det är inte så längesen vi träffades sist och då hade jag inte mycket hår.
Personalen på Maxi var för söta idag, kvinnorna var påskkärringar.

Får hem och se fall där är soppa på kvasten innan jag ger mig av ikväll ;)

Glad påsk alla mina fina bloggläsare!

Bilden är på den lilla godingen till traktor som står vid grönsaksavdelningen på Maxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar