Följ min blogg med bloglovin

torsdag 29 augusti 2013

Torsdag - Tidningens framtid

Häromkvällen var vi nere hos Johnny på lite grillning och jag med mina öron snappade upp diskussionen om tidningens framtid.
Runt bordet diskuterades tidningen och jag var yngst trots att jag snart är 25.

Men såhär är det, en del trodde att papperstidningen kommer försvinna och en del tror det inte.

Man får tycka vad man vill, men jag som ung vuxen vill fortfarande läsa en "riktig" tidning, vet ej hur 90-talisterna stället sig till hur det vill läsa sin tidning.
Men att kunna läsa den på nätet är bra när man som tillexempel när jag låg på sjukan med kraschad mage, jag kunde inte lämna rummet då läste jag tidningen på plattan.

En annan sak är distributionen av tidningar och man kan bli fly förbannad på hur det ligger till.
Vi har haft Sydsvenskan i väldigt många år på söndagen men nu får vi inte den längre på grund av att deras tryckeri hinner inte få iväg tidningen i tid.

Nu vet jag inte hur det är på vardagen för prenumeranter här, vi har bara haft den på söndagar, men även om det är helg ska den väl lyckas komma på morgonen.

Medans både Göteborgsposten och Dagens Nyheter går att få hit, och det ligger längre iväg än Malmö, knäppt är var det är.

Igår hörde jag att Laholms tidning får leva vidare, något som heter Hallands föreningen har köpt det eller något.
LT som den kallas har blivit tunnare och tunnare, på den tiden farmor och farfar levde och hade den tidningen var den frodig, nu är den bara tunn.

Så nu har jag fått skriva av mig, jag tror tidningen kommer leva i pappersform.
Tycker det är för djävligt att Sydsvenskan inte kan distribuera sin tidning till sina kunder i södra Halland på helgen, det är andra sidan åsen, GP är till och med längre ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar