Följ min blogg med bloglovin

fredag 13 september 2013

Fredag - Man fyller bara 25 en gång

Jag skriver detta idag för i morgon blir det nog lite jäktigt för sådant.

Jag gillar ju att skriva och det kanske inte är så populärt och driva med andra, men med mig själv går det bra, eller? Hm tar jag illa upp får jag väl ge mig själv en käftsmäll.
Men kommer det från mig själv tar jag nog ganska lätt på det för jag vet att det är en klok person som skrivit det.

14 september 1988 fick världen en människa till, 49 cm tösabit "Naaaaaaw så söt man var"

Jag ser väldigt allvarlig ut


Mamma en vecka innan jag föddes

Sömntuta
Den 14 september 1988 typ 10:10 föddes Anna Lotte Carolin (fast vid den tiden gick hon under arbetsnamnet "Lillan" det andra namnet fastställdes vid dopet, där till och med prästen i fråga satte
"Lotte") namn jag är rätt nöjd med.
Men grubblar fortfarande på hur mamma och pappa kom på namnet Lotte, Anna förstår jag för det hette farmor i andra namn har jag för mig.

Diddi och jag




Min ankomst till denna planet (usch låter som jag är en utomjording) men i alla fall denna damen
känner inte för att stressa, men hon är en månad tidig, hade jag kommit i rättan tid hade jag och farmor
fyllt år på samma dag.

Lilla fröken Stensson var trög i starten, lärde sig gå väldigt sent men när hon väl fått in tekniken kunde inget stoppa henne.
Som alla små barn som inte är högre än att det slår huvudet i dörrhandtaget har ju ett gosedjur, mitt var en tvättbjörn vid namn Diddi, jag har för mig att han fick vara med i duschen en gång inklädd i plastpåsar.




Mycket har hänt i denna damens liv sedan hon inte var högre än tvättmaskinen, hon har sett nästan hela Götaland, vilken 25åring har det liksom? Det har jag korgknalleriet att tacka.


Jag har slått ut en tand, fått en spricka i armen en gång och lite annat och med "lialösa" fötter fick jag ha specialsandeler på dagis.


Oboymissbrukare



Detta är Simrishamns hamn, vi var där runt 1990 och bodde på ett vandrarhem i Gärsnäs där Stoffe kommer ifrån, och hans föräldrar känner dem som hade det då i alla fall.


Hon har växt till sig från 49 cm till 178 cm på 25 år

Ville stå bakom kameran då med, här med 90-tals kläder och specialsandaler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar