Följ min blogg med bloglovin

lördag 28 september 2013

Lördag - Äppelmarknad och sol över Österlen

Idag har det varit härligt väder, härligt väder för att gå på äppelmarknad, det var första gången jag var där men Christoffer var där någon gång för 15 år sedan.
Jag blev typ förälskad i marknaden, alltså jag om någon har ju varit på en hel del marknader men detta är ju inte en knallemarknad på det sättet här är ju skörden i fokus det vill säga äpplena.
Den gammeldagsa marknaden i Laholm är som lite i ett miniformat till detta
Äppelmarknaden drar massvis med folk och allt... nästan har äppeltema (därvar faktiskt en kudde med rumpor i form av äpple och päron, det ni!
Jag och Christoffer festade på varsin äpplehamburgare, hamburgare med en äppleskiva i-

På vägen hem körde vi inom Christoffers kompis Niklas som har kor, jag har visat bilder på dessa kor innan men denna gång fick jag bild på kalvarna i lite mer profiler, vilka söta små linslusar det var i mellanåt.
Fick även träffat lite kattungar och några spatserade runt som värsta minilejonen på den Österlenska savannen.

Såg faktiskt en kändis i Kivik, Anne Lundberg men det var inte så förvånande hon är trots allt konfrencier.



Anne Lundberg

Avtäckning



Mu?

Vi är såå söta eller hur?



Puss



Litet lejon




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar