Följ min blogg med bloglovin

onsdag 4 september 2013

Onsdag - Det händer mycket nu

Passar på att blogga nu för ska till Malmö på cancerträff ikväll, vi blir troligen bara tre men den ena av tjejerma har jag inte träffat på evigheter bara pratat på nätet.

Har äntligen fått klart nyckelskåpet jag började på innan jag blev inlagd, och ja jag smugglade in några rumpor.

Det händer mycket?
Alltså mest i omvärlden, prinsessan Madeleine (oj jisses jag tror jag stavade rätt med en gång, finns många Madde stavningar, äh tillbaka till ämnet) hon och Chris ska ju ha barn.
Barack Obama är på Sverigebesök, var där lika mycket övervakning när George Bush var här?
Till sist, idag lite innan 12:00 kom borren äntligen igenom åsen för andra gången, det tog vara 21 år.
Jag har inget minne av det men vi var och tittade på den första borren som skulle borra igenom åsen, tror där har varit mer än en eller så var det samma.
Jag har ett svagt minne av när vi var i Båstad och såg demostrationerna som rådade under Rokagillskandalen.

För Er lite yngre läsare så var Rokagill ett tätningsmedel, bara det att det var giftigt så när det kom ut i åarna, bidrog det till att boskap dog när det drack av det.

Att ta en 20-30 minuter i soffan är inte fel och det hjälper bra.

Höll ju på att glömma, när jag i lugnan ro satt och åt och kollade Hem till gården var där någon som smög in (dörren var öppen), kan säga att det var en han med svart päls, svans och fyra tassar.
Det var ju Jeppe som kom helt själv på oväntat besök, den lille charmören.

21 år senare

Här var det oväntade besöket, och ändå dricker vi inte Gevalia här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar