Följ min blogg med bloglovin

söndag 1 september 2013

Söndag - Sköna BLÅSIGA söndag

Nu börjar min vardag bli vardag igen, man får ladda upp sig lite när man varit på sjukhus i en månad, men nu är jag på gång igen.
Inte minst att jag kommit ner till mitt 70 procentiga hem, har inte övergett Halland helt är ju hem hemma ibland med.
I fredags möblerade Christoffer om här med hjälp av sin bror och det blev väldigt lyckat, jag och Stoffe införskaffa en tavla och en affisch vi ska hitta en lämplig ram till.

I förmiddags var vi uppe på gården för Christoffer fixade med däcken på Hajen, och när vi stannat kommer Johan ut och en svart herre med fyra tassar och svans, Jeppe måste blivit glad när han såg mig för vilken fart han fick, min fine pälsige vän, han vet hur man sprider glädje.

Ja, det blåser här men det brukar det göra så det har varit riktigt höstigt idag.
Men lite medelhavskänsla till kvällsmat i form av Gambas Pil Pil, en spansk rätt med räkor i olivolja.

Gambas Pil Pil

Två kära ting



Tröskan tittar ut och begrundar årets arbete, ser ut som ett köttätande monster eller en grön kräfta

Här har vi mr Fergie

Bonde och traktor, Christoffer andra kärlek

Stilig man aka bondlurken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar