Följ min blogg med bloglovin

fredag 4 oktober 2013

Fredag - Lumbal Punktion


Jag får ju stick i ryggen och det tar ut ryggmärgsvätska först precis som på bilden för att sen ge mig cellgift.
I  medecinspråk heter det Lumbal Punktion.
Nålen ser ganska tjock ut på denna bilden men är tunnare i verkligheten och ja det gör ont, men inte så farligt jag har gjort det några många gånger så jag och min rygg är ganska härdad vid detta laget.

Innan läkaren ska sticka mig trycker han på ryggraden för att se var han ska sticka och man kan väl säga att delen kan sticka i är första tredjedelen nerifrån på ryggraden för högre upp kan eller går det inte.

Tror faktiskt läkaren som stack mig i onsdags tryckte "rätt" min rygg för jag har inte haft ont sen dess, okej ta i trä men nu har det gått två dagar så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar