Följ min blogg med bloglovin

lördag 26 oktober 2013

Lördag - Höganäs marknad

Den marknaden kan man ju som sin egen bakficka,  eller ja nästan den verkar ha växt men det har ju jag med sen jag var yngre,  han som köpte pappas firma har samma plats som vi hade så det är en given mötesplats när vi gått på marknaden.
Idag var det lagom väder, höstmarknaden kan ju vara kall blåsig och regnig.
Något som gladde mig förutom det traditionella marknadsköpet, marknadsgodis!

Nej men det som gladde mig var att jag träffade han jag berättat om, en som pappa känner som blev sjuk, som har gått från sängliggandes till rullstol till att nu stå och gå själv, det har tagit tid men det visar bara att med ett riktigt jävlar enammar går  allt och det har han.

Det enda jag köpte var godis och julkort men det räckte.

Gjorde falsk fläskfile till kvällsmat,  det tog lite tid men gott blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar