Följ min blogg med bloglovin

måndag 14 oktober 2013

Måndag - Blixtrar och dunder

Igår var det ett hiskligt höstrusk och man tänkte, ah nu är det kört hösten är här men icke sa Nicke
idag har det varit solsken.

Har varit i Lund det är ju måndag, var även hos tandhyginisten ett jädra ord att stava till.
Eftersom där var lite tid mellan provtagningen och tandbesöket så jag gjorde en smart sak.
Istället för att köpa mat på Pressbyrån så gick jag till korvkiosken som är en bit bort så fick jag lite promenad på kuppen.

Fick även pratat med min läkare så jag har fått lite koll på läget nu.

Gick igenom lite gamla recept på Mina Vårdkontakter, Mina Vårdkontakter är en smidig tjänst där
man kan kolla sina recept och så.
Men i alla fall, bläddrade förbi Niferex ett läkemedel för järnbrist.
När jag först började må dåligt och var på vårdcentralen för att ta det första proverna fick jag det
utskrivet och känns som att det är en vanlig åtgärd när man är tjej och trött.

Idag skulle farmor blivit 93 år, min fina lilla farmor som gjorde den godaste saftsåsen.
Jag hade också fyllt år idag om jag kommit när jag skulle kommit.

Nu är man rätt pigg ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar