Följ min blogg med bloglovin

torsdag 31 oktober 2013

Torsdag - (För)Väntansfull filosofi

Ibland känns det som att livet består av att vänta både på gott och på ont.
När man väntar hinner man tänka och filosofera och ibland fnittrar man inombords när man ser något roligteller tänker en rolig tanke.

Jag menar jag som gillar och skriva och blogga kan väntan ibland vara till min fördel, men man väntar hellre inomhus i värmen än stå ut i kylan och hoppa av frost nja där tog jag i men Ni förstår.

När jag väntar när jag är på behandling, kan jag antingen BARA ta det lugnt, läsa någon skvallerblaska eller kanske kolla Hem till gården.
När jag är på behandling ska jag ju ligga ner plant i en och halvtimme efteråt för att inte få huvudvärk.
Ibland somnar jag till och det är bara skönt.

Men som när tåg är försenade man väntar 10 minuter sen blir det 20 minuter och vips så är det en timme, inte roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar