Följ min blogg med bloglovin

torsdag 24 oktober 2013

Torsdag - Håret med stort H och duktiga mig

För fjärde gången har mitt hår börjat växa ut, under den senaste 1,5 veckan har det kommit strå på hjässan, och det är redan nu lite krulligt.
Vilket känns underbart men kanske inte ska ropa hurra än, får ju fortfarande behandling.

Nu vet jag inte hur det är att tappa håret som man är, eftersom jag är kvinna men som kvinna kan det vara jobbigt.
Jo visst jag är van nu och tacksam att jag hade kort hår första gången det trillade av.
Men lika lycklig jag blir när det kommer tillbaka, lika olycklig blir jag när det trillar av, men det kommer igen.

När jag var liten ville jag ha långt hår men 2011 började jag kapa mitt hår och tiden vid insjuknandet var jag korthårig, vet inte hur min frisyr kommer bli i framtiden men vad jag vet så kommer mitt hår vara en stor del av mig.

Idag har jag fortsatt med julklapparna och även varit en runda i Lödde på bibblan och läst lite matte, är fortfarande kvar där.
Skönt att sitta någon annanstans ibland, satt ju ofta på café förr.

Det lite roliga är att förra gången för ett bra tag sen när jag satt här kom Märtha (Stoffes chefs fru) in, så även idag.
Hon var fascinerad av att jag kunde lyssna på ljudbok och plugga samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar