Följ min blogg med bloglovin

torsdag 24 oktober 2013

Torsdag - Kvinnan och äggen

Detta ämnet har jag nog skrivit om innan men eftersom det kom en förfrågan vill jag skriva om det igen, jag är medlem i medlemsgrupper på Facebook som Ung Cancer har.
Till den kom en förfrågan om det var någon som hade erfarenhet av äggdonation eller utplockning av ägg.
Det är för att någon vill ha någon det kan fråga.

Att vara ung och drabbas av cancer är inte bara att man drabbas av en hemsk sjukdom, som till exempel om man är tjej så är det bland annat framtida planer för familj eftersom cellgift slår på hela kroppen.

Men även håret är en stor del av det man funderar på, återkommer om håret i ett annat inlägg, nu till äggen.

Visst minns jag dagen då jag blev körd till Malmö för utplockning av ägg, men det var så tidigt efter mitt insjuknande så det som skedde var liksom, det bara hände, kroppen var där men sinnet liksom försökte inte tänka på vad som skedde och vad som skulle ske.

Jag kom till Malmö och jag fick vänta ett tag på operationsförberedelserummet (vet inte vad det kallas där man väntar på att bli inkörd på operationsrummet), jag läste en skvallerblaska tre gånger.
Jag rullades in på operation, jag skulle tänka på något trevligt, tänkte såklart på Christoffer sedan somnade jag.

Vaknade törstig och allmänt kass, narkos är inte det roligaste och den obehagliga känslan när det drog ut katetern.
Sen har jag inte så mycket minne av den dagen, gissar att jag sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar