Följ min blogg med bloglovin

fredag 1 november 2013

Fredag - Lets go bananas

Vad har du i fickan Jan? Är det en löjlig banan?




Lyssnade på Anders Janssons Vinter eller sommarprat och han tog upp två roliga grejer, ni vet ena halvan av HippHipp han som gör Tiffany Persson från Staffanstorp.

Innan jag går in på mitt huvudämne ska jag ta upp den ena grejen han pratade om, eller nu när jag tänker efter var det nog vinterpratet med tanke på vad han pratade om.
Det här med god fortsättning som man ofta säger mellan jul och nyår är väl typiskt svenskt eller nordiskt, Anders jämförde det med att god fortsättning är hälsningsfrasernas lagom och lagom är verkligen typiskt svenskt?
Det är väl Janten inom oss som gör att vi inte vågar att ta i.

Nu till huvudämnet, bananer.
Som sett på bilden ser ju bananen ut som en pistol liksom cool och så, men en skalad banan hur tänkte bananskaparen då? Skalet efter en uppäten banan ser ut som en slapp bläckfisk.
Detta är inte mina egna tankar utan det Anders Jansson pratade om, men otroligt roliga tankar och man kan ju inte annat än att hålla med.
Sen pratade han även om var tusan man gör av skalet sen, äter man tillexempel ett äpple kan man bara slänga skrutten i en buske, finns ju fåglar och insekter som kan äta av den, men bananskalet blir bara brunt och äckligt och finns väl ingen näring i det?

Kom och tänka på en rolig grej som  hans kompanion i HippHipp, Johan Wester sa i sitt sommarprogram.
Johan är ju rätt lång, så lång att han behöver två baljor när han ska bada fötterna.

Sök på Sveriges radio hemsida under P1 för att hitta Anders Janssons vinterprat, där finns även väldigt många andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar