Följ min blogg med bloglovin

lördag 30 november 2013

Lördag - December snart

Nej, jag vet det blev ingen blogg igår men idag blir det, kom upp till Halland igår och det är skönt att bara ta det lugnt och fixa lite adventsquiz och följa hockey.

Imorgon är det första advent, helt galet sjukt och denna julen ska här ätas julmat om jag så ska få ont i magen för att jag äter för mycket, men..

Förrförra julen hade jag bara aptit på det kalla sakerna och förra året hade typ ingen aptit alls vid jul, vet att Christoffer kom med en stor pizza lite innan dagen D för att passa på och njuta av mat.
Det sista riktiga jag åt innan min riktiga aptit försvann var tre äggamackor med stekt ägg, det var den snälla värmländskan som jobbar som undersköterska som jagade rätt på ägg åt mig.
Efter den dagen var nog aptiten på nedgång men i alla fall.
I år är jag redo för julskinka och rödbetssallad och risgrynsgröt och allt annat smått och gott.

Var även hos en Martina en sväng och ja jag ordvitsa en del när hennes pappa satt upp en sådan där väggklocka så ni får URsäkta min TIDlösa humor ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar