Följ min blogg med bloglovin

måndag 18 november 2013

Måndag - Grejer i mig

På tal om det där med ömmande tandkött, det var vid mitt inplantat i munnen, jag har ju som ni alla kanske inte vet en fejk-tand, jag slog ut ena framtanden när jag var liten, dem satte fast den igen men
skulle inte vara för evigt.
därav fick jag en titanskruv inborrad i överkäken och därtill en låtsastand och dem som tillverkade den är verkligen proffs för man ser inte att den inte hör dit, om jag inte lyfter på överläppen men hur ofta gör man det?

I alla fall jag har en skruv i munnen, men sen har jag något inopererat under huden, en lila dosa eller
jag tror att den är lila, nämligen min Venport.
Den det sticker en nål i med tillhörande slang om jag ska få trombocyter eller blod eller om jag är inlagd så kan det ta proverna direkt där istället för att använda en som nåldyna eller en levande
VooDoo-docka men tror faktiskt inte sköterskorna är så djävliga.

Så lite saker har man i sin kropp förutom alla organen.
Sen har jag ju gästats av en del instrument, tänker på röret det tog leverbiopsin med och det var ingen trevlig historia, men det är en annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar