Följ min blogg med bloglovin

måndag 11 november 2013

Måndag - Hujeda mej

Jag började morgonen med att vinka av Christoffer som är på lantbruksmässa i Tyskland, jag kom iväg till att ta prover och hade beställt min medecin i förväg på apoteket så det var bara att hämta ut, smidigt och bra.
Blev även City Gross för lite inhandling.

Väl hemma var där en bekant katt som svansade rundor runt husknuten, en av gårdens katter tror det var det, det brukar "hänga" här i krokarna ibland.

En rolig grej hände när jag körde från sjukhuset till City Gross:
Trafiket slår om till rött, jag hamnar bakom en BMW cab som står först.
Det blir grönt.
BMW står fortfarande stilla.
Får tuta för att han ska köra.
Han satt nog och dagdrömde om en Volkswagen.

Idag har jag varit en riktig dogwalker, först Jeppe och sen Embla.
När jag och Embla kom där en bil körande sakta två kvinnor stannade vi min dörr såg ut som Jehovas
det kom med en mapp och ett blad, jag gick förbi och låtsades som att jag inte bodde där.
Det stannade hos nästa granne så det var nog inget specifikt just till mig eller Christoffer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar